“I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der”

Chuck Reid

Vores fundament

Overalt i verden er der interesse for at finde ud af, hvad der virker bedst i vores børns (ud)dannelse til et meningsgivende liv.

I MENSK arbejder vi evidensinformeret, og vi tager fat i det, der stort nok til at kunne skabe en vis generalisering og som er relevant for dansk praksis.

Vi læner os blandt andet op ad forskning inden for:

  • Neurovidenskab – herunder neuropsykologi
  • Positiv psykologi
  • Ledelse
  • Sociologi – herunder pædagogisk sociologi
  • Cooperative learning

Men som vi ikke kan understrege nok: Det er først i mødet med praksis, at teorier, statistikker og videnskabelige artikler bliver rigtig interessante for os. Og det er først i mødet med jer der har jeres gang i skolen, at teorien kan forventes at være med til at kvalificere praksis.

Først når der er sket en ændring i din praksis, som kan mærkes af dine elever, er vores arbejde gjort godt nok.