“I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der”
Chuck Reid
Vores fundament
Overalt i verden er der interesse for at finde ud af, hvad der virker bedst i vores børns (ud)dannelse til et meningsgivende liv.
I MENSK arbejder vi evidensinformeret, og vi tager fat i det, der stort nok til at kunne skabe en vis generalisering og som er relevant for dansk praksis.
Vi læner os blandt andet op ad forskning inden for:
- Neurovidenskab – herunder neuropsykologi
- Positiv psykologi
- Ledelse
- Sociologi – herunder pædagogisk sociologi
- Cooperative learning
Men som vi ikke kan understrege nok: Det er først i mødet med praksis, at teorier, statistikker og videnskabelige artikler bliver rigtig interessante for os. Og det er først i mødet med jer der har jeres gang i skolen, at teorien kan forventes at være med til at kvalificere praksis.
Først når der er sket en ændring i din praksis, som kan mærkes af dine elever, er vores arbejde gjort godt nok.