Facilitering i særklasse

Med verdens vigtigste job forventes det, at du selv er i stadig læring og udvikling. Her er bare 5 grunde til at vælge MENSK som samarbejdspartner:


Vi ved hvordan man motiverer mennesker og skaber meningsfulde læringsoplevelser.
E  
Vi laver evidensinformerede forløb og anerkender din erfaring
Vi opererer i krydsfeltet mellem erfaring og evidens.
N  
Vi er nådesløse i arbejdet med overførslen til praksis. 
En unik proces til bæredygtig implementering gør det nemt (okay, nemmere) at gøre læringen operationel.
S   
Vi skræddersyr forløb, så de møder jeres behov. 
Vi supplerer og styrker allerede igangsatte indsatser.
K  
Vi tilbyder kvalificeret kompetenceudvikling til allerede kompetente mennesker.

Hvad er det, vi gør i MENSK?

Vi søger altid den nyeste forskning inden for læring, og gør videnskabelige resultater operationelle. Vi oversætter forskningsresultater til konkrete metoder, man kan bruge til at skabe endnu bedre læringsoplevelser. Læs mere om hvordan her.

Vi påstår at vide noget om læring. Det forpligter. Derfor designer vi læringsforløb, som tager højde for den nyeste tilgængelige viden om læring, udvikling og trivsel.

 

Vi tør efterhånden generalisere

Danske undervisere er yderst kompetente. Alt efter graden af din erfaring har du opnået en overordnet viden, som du bruger til at løse komplekse problemstillinger. Du udfører arbejde, som ikke kan udføres af andre uden samme viden eller træning.

Vi har alle brug for at stoppe op ind imellem og kigge på vores egen praksis. Dykke ned i elementer af det komplekse, analysere og reflektere. Undersøge hvordan et møde mellem erfaring og ny eller forfinet evidens kunne kvalificere praksis.

 

Fundamentet

Overalt i verden er der interesse for at finde ud af, hvad der virker bedst i (ud)dannelsen til et meningsgivende liv. Vi drukner i små, lokale undersøgelser og årti-lange, internationale forskningsprojekter, i videnskabelige småartikler og kæmpe værker om didaktik og uddannelse. MENSK tager fat i det, der stort nok til at kunne skabe en vis generalisering og som er relevant for dansk praksis.

Vi læner os blandt andet op ad forskning inden for:

  • Neurovidenskab – herunder neuropsykologi
  • Positiv psykologi
  • Ledelse
  • Sociologi – herunder pædagogisk sociologi
  • Cooperative learning